MONES TIPY NA 

dárky pro děti do 3 let

NEJMENŠÍ MIMI

skupina 1

4 - 6 měsíců

Ve věku 4 měsíců jste již s miminkem vyladěné a vnímáte, že může potřebovat něco víc, než mu můžete nabídnout z domácích zdrojů.

olejíček na masáž

Děti potřebují vnímat celé tělo a učit se ho poznávat. Nejlépe fungují masáže, kde se s velkou pozorností věnujete celému dětskému tělíčku. U nás všechny  části těla pojmenováváme a navádíme k pomalým, klidným pohybům. I neklidné dítě se po chvíli oddá uvolňujícím tlakům na tělo. Je třeba pravidelnost a dostatek času. Pokud přidáte na konci i protahování rukou a nohou, užijete si i velkou legraci.

Více informací o skupině 0 Duhové cesty
Olejíček, který použijete na celé tělo dítěte je zcela na vás. Je mnoho firem, které se kvalitními přírodními olejíčky i pro miminka zabývají. Pro mne kdysi česká firma Nobilis Tillia byla nejlepší.

LEZCI

skupina 1

7 - 9 měsíců

Půlroční dítě se může začít nudit. Už není miminko a chce svou porci akce. Podnětů, které jsou běžně dostupné i kreativní mamince, rychle ubývá 🙂.

balónek s rolničkou

Balón, balónek je neocenitelný pomocník a nikdy jich není dost. Pomáhá, inspiruje k lezení, otáčení celého těla nebo jen očí. Nastartovat lezení může i nakloněná plocha, po které balónek utíká. Dítě ho pozoruje, následuje a šikmá plocha navíc rozvíjí vnímání vnitřní i vnější rovnováhy těla. Balónek můžete upevnit na hrazdu, kde do něj dítě strká nohama i rukama. Balónek skvěle pomáhá s objevováním nohou. Tyčka, pálka, raketa - nástroje a zároveň prodloužená ruka dítěte a získávání dovedností budoucích "šampiónů".

Více informací 1 skupině Duhové cesty
Balónky, které nemusí být jen pichlavé, ale i měkké, z různých materiálů. Smyslem těchto balónků je rozvíjet u dítěte hmat rukou a nohou.

CHODCI A ŽVATLÁCI

skupina 2

10 - 14 měsíců

Dítě už je na světě vnějším tak dlouho, jako bylo uvnitř maminky. Některé děti jsou již natolik zralé, že začínají chodit. Je to doba, která dítě nutí postavit se a....zatím ještě s jistotou vrátit svůj zadeček zpět na zem.

kniha se zvířátky

Pro rozvoj dětské veliké potřeby komunikovat jim na začátek pomáhá domlouvat se zvuky. Zvířata okolo nás mají velmi pestrý “slovník” nezůstaňte pouze u těch jednoduchých a rozšiřte i vy své možnosti. Na lekcích u zvířecích zvuků nešetříme na jednotném mňau u kočky, ale vzpomeneme si na různé kočičí povahy a vyjádříme to zabarvením hlasu a decibely.  Ocenění na sebe nenechá dlouho čekat. Ve spokojených dětských očích najdete radost. U dětí, které jsou citlivé na uši, je naše dovednost mít pestrý zvířecí repertoár nejvíce na místě. A jaký je slovník vašeho dítěte. Vyzkoušejte jejich brumendo atd.

Více informací o skupině 2 Duhové cesty

Chodci s jistotou a dobyvatelé prostoru 

skupina 3

15 - 19 měsíců

Chodit a chodit, běhat a lézt nahoru, dolů. Tento věk je o nervy nás rodičů. Pokud jsme se do této doby zrovna moc o dítě nebáli, tak teď to "kousne" každého.

hmatový chodníček

Po prvních nesmělých krůčcích je tu doba, kdy nohy potřebují další výzvy. Mnoho rodičů ví, že bosochození jim samotným dává veliký smysl. A co teprve dětem. Jejich kůže je jemná a chodidlo je propojeno s centrem v mozku, kde si dítě ukládá nové informace i o povrchu, o jeho jemnosti, hrubosti, teplotě, stabilitě. Dítě právě v této době rozvíjí svou potenci pro rovnováhu, získává vjemy, které se snaží definovat. My mu jsme pomocníkem v pojmenovávání toho, co vidíme, že prožívá a z čeho to “pramení”. Ponožky, bačkůrky, boty, proč ne, ale smyslem této doby  je bosá noha.

Více informací o skupině 3 Duhové cesty

Běh i trpělivost spolu s NEEE 

skupina 4

20 - 24 měsíců

Před druhým rokem dítěte se začnou dít věci. Láme se období, kdy je dítě závislé na mamince a blíží se doba, kdy se odpojuje a začne se v něm probouzet jeho první podvědomé "já".

stolek a židlička

Stolek a židličku dítě potřebuje i dříve. Pokud je má, jistě jste ocenili jeho dovednost, jak si židličku osedlalo, aby byla tak akorát od stolku a jak nespadnout. Stolek pro dítě vyjadřuje samostatnost, svobodu, jeho pracovní prostor. Pokud ho máte vy, určitě budete chápat i dětskou potřebu. Pokud ho nemáte, tak věřte, že děti potřebují mít ten svůj, kde tvoří a jí. Je nejvyšší čas mu ho pořídit a najít i ten pro sebe ideální stůl. 

Více informací o skupině 4 Duhové cesty

Věčné proč a věčný vzdor

skupina 5

25 - 30 měsíců

Po druhém roce začne dítě velmi vehementně dávat najevo své potřeby. Mnohdy mají rodiče  pocit, že se z jejich dítěte stal malý tyran. A ano, nemýlí se 😉 .

Pokud rodič VÍ, že KAŽDÉ dítě v tomto věku začne "zlobit".

Jemná motorika - kleštičky, pinzeta

Kdy jindy je dítě trpělivé, než při získávání nových dovedností. Pracujeme s velkou škálou pomůcek už od těch nejmenších dětí. Postupně získají cit a trpělivost. Vybrat jednu pomůcku je těžké, ale barevné domečky a dřevění broučci (včelky) s plstěnými křidélky jsou nejspíš favorité. Vaše dítě potřebuje nejprve vidět od vás, jak se s pomůckou pracuje. Jak broučka uchopit budete vědět. Naše doporučení: buďte na stejné straně jako dítě (sedíte vedle sebe), při předvádění mlčíte, pracujete velmi pomalu. Dítěti kleštičky předáte. Beze slov mu můžete pomáhat, pokud mu podržíte ruku. Brouček leží před námi a druhou rukou si nepomáháme. Pro zvýšení dovednosti můžete kleštičky vyzkoušet i druhou rukou.

Více informací o skupině 5 Duhové cesty

Osobnost - hotovo a co s ní?

skupina 6

31 - 36 měsíců

Vedle vás vyrostl "velký" člověk. Z mimi se stal někdo, kdo se vám snaží do všeho zasahovat a umí vás i o všem přesvědčit. Je v poslední fázi, kdy se vše, co zažívá, transformuje do základních stavebních kamenů jeho osobnosti.

opravdové nástroje

Potřeba se po vás opičit, dávat najevo, že umí také, dohadovat se, že se to má dělat jinak, jako to dělala babička, tak to je přesně tato doba. Využijte ji a dejte dětem do rukou to, co není jen jako. Mít své pomůcky do zahrady, do kuchyně, na úklid, do dílny, je snem všech dětí. Potřebují funkční věci. Chraňte je před zraněním tím, že je pomalu povedete, když sami s něčím pracujete. Pořiďte to, co opravdu používáte, v jejich velikosti. Pořiďte to, k čemu vidíte, že to dítě táhne. Jejich zájem se mění. Je to systém osahávání si různých dovedností. Zapojit je do domácích činností, tak na to je nejvyšší čas. 

Více informací o skupině 6 Duhové cesty