KOPIE

Hrajeme si Mones doma

6. skupina

Aktivita pro hrubou motoriku v prostředí domova

Bosá noha

Různé povrchy (hladké x hrubé, chladné x teplé...)

Rodič vnímá bosou nohou rozdíly (pomohou zavřené oči).
Po svém zážitku nabídněte i dítěti.
Čím méně komentářů, tím lépe.
Balonky a balony s různým povrchem

Pro rodiče je balonek ježek ideální pro stimulaci pod psacím stolem nebo u kuchyňské linky.
Děti vás budou napodobovat.
Držet balon nohama můžete i společně.

Chůze pozpátku

V tomto týdnu se spolehneme na přirozenost dítěte, opičit se po nás. Proto si buďte od začátku vědomí, že se bude snažit o cokoli, co budete dělat. 

Chodit dopředu je nám přirozené. Pokud změníme směr zlepšíme koordinaci a soustředěnost, propojujeme pravou a levou mozkovou hemisféru.

Posílíme smysly a svaly zanedbávané při normálním pohybu vpřed, zlepšíme představivost.

Při chůzi pozpátku si procvičíte sluch a rovnováhu. Chůze je dobrá i na záda, kolena a kyčle. 

Našlapujte obezřetně a vnímejte, co se vám v těle odehrává. 

Věřím, že budete kreativní a hlavně opatrní. Pozor, je to velmi náročně na svaly.

Jedno asijské přísloví říká: „Sto kroků dozadu prospívá víc, než tisíc kroků dopředu.“

Procvičování jemné motoriky

Zvířata v pytlíku

  • Děti si procvičují hmat a seznamují se jmény a zvuky zvířat.
  • S dítětem vytahujeme střídavě (pokládáme na zem jednou vytáhne zvíře dítě, jednou rodič, každý své zvíře pojmenuje a položí na zem).
  • Rodič určuje, které zvíře se má vrátit zpět do pytlíku.
  • V pytlíku mohou být i jiné předměty k rozlišení. Buďte kreativní.

Pomůcka pro zvýšení dovedností dítěte v běžném životě

Vymačkávání citrusů

  • Na tácek připravíme talířek s citrusem, odšťavňovač, skleničku, hadřík, prkénko a nožík.
  • Rodič předvede, jak držet nožík a citrus na prkénku.
  • S asistencí rodiče za svými zády pak dítě překrojí citrus (dítě rádo pracuje samo, tak své ruce na jeho dávejte až v případě ohrožení)
  • Rodič velice pomalu předvádí proces odšťavňování a přelévání do skleničky (šetřete slovy, ať si to dítě může prožít a soustředit se na danou činnost).
  • Dítě začne po ukázce od rodiče vymačkávat polovinu citrusu krouživým pohybem (rodič pomáhá jen velice opatrně, případně jen se stručným komentářem, např. "Přitlač"). Pokud se vše odehrává v tempu dítěte (tj. pomalu), bude dítě pečlivé. Nejspíš bude kontrolovat. danou polovinu citrusu.
  • Dítě samo přelije šťávu do skleničky. Pokud vylije mimo skleničku, samo utře hadříkem, který má připravený.