4. TÝDEN
4.TÝDEN - SPOLU
PROPOJOVÁNÍ HEMISFÉR


Proč je důležité propojovat hemisféry? A jak na to?
Mozek vašeho drobečka je jako staveniště. A každý pohyb, každá hra v něm pomáhá stavět mosty . Aby ale mohlo toto úžasné staveniště správně fungovat, je důležité, aby obě jeho poloviny – levá a pravá hemisféra – dobře spolupracovaly.
Právě v prvních třech letech života se propojení mezi nimi nejvíce rozvíjí! Hravé aktivity, pohyb, lezení, přetáčení a další křížové pohyby pomáhají vytvářet právě tyto "mosty" mezi oběma hemisférami.
Díky tomu váš miláček lépe vnímá své tělo, učí se mluvit, chápat svět kolem sebe, soustředit se a později i číst, psát a myslet tvořivě. To přece za to stojí!
Přijďte si vyzkoušet do našeho připraveného prostoru, jaké to je používat obě ručky zároveň a jak bezpečně a hravě přelézat, prolézat nebo jinak zdolávat překážky 😊.
MASÁŽ MIMINEK
PROČ TO DĚLÁŠ
Děti potřebují vnímat celé tělo a učit se ho poznávat.
Masáž má několik benefitů:
- prohloubuje váš vzájemný vztah
- je příjemným rituálem pro každý den
- prohlubuje zájem dítěte o vlastní tělo
- díky pojmenovávání se naučí rozlišit jednotlivé části
Masaž probíhá na nahém těle dítěte, vtíráš do jeho tělíčka váš oblíbený olejíček.
Díváte se vzájemně do očí. Pokud máš neposedu, tak pohled není nutný. Dítě se časem naučí oční kontakt mít.
Tlak, kterým na tělo dítě tlačíš, je vědomý a pevný.
Pracuješ oběma rukama zároveň, synchronně.
Všude, kde se dítěte dotýkáš, pojmenováváš část jeho těla.
HLAVA
- Začínáš hlavou - pohladíš celou hlavu, říkáš "to je tvoje hlava".
- Poté postupně - čelo, "to je tvoje čelo".
- Dále obočí, nos, brada, pusa, tváře, uši, krk... (rukama zajedeš i na zadní stranu krku).
TĚLO
- Následují obě ramena (příjemně prohněteš).
- Celé ruce (prsty obepínají horní bicepsy a pomalu jedeš k lokti a dál k zápěstí).
- Vezmeš jen jednu ruku a prokroutíš zlehka zápěstní kloub
otočíš si ruku dlaní k sobě a po směru hodinových ručiček několikrát přejedeš palcem po dlani - Jednotlivé prsty vezmeš mezi své prsty, lehce vytahuješ a pojmenuješ (to je tvůj palec, ukazováček...).
- U druhé ruky se postupuje zrdcadlově.
- Dále namasíruješ zadní část těla.
- Obě ruce, prsty i dlaně zasuneš současně pod krk a ramena a pomalu s jakýmsi naklepáváním prsty, dlaněmi po zádech, páteři přizvedáváš celé tělo dítěte a končíš u zadečku. Každou část pojmenováváš – krk, záda, zadeček.
- Děti se při masáži zadní části těla příjemně nadzvedávájí, nakrucují.
- V dalším kroku pomasíruješ hrudník a bříško.
- Jednou rukou, dlaní, po směru hodinových ručiček, několikrát uděláš kruh, ovál přes prsa dítěte.
- Stejně tak pomalými kruhy s prožitkem zakroužíš dlaní po bříšku dítěte.
- Vše pojmenováváš (TO JE TVOJE...).
NOHY
- Nakonec namasíruješ nohy.
- Oběma rukama uchopíš, sevřeš palcem, svými prsty /celou rukou dětské nohy od kyčlí a pěkně pomalu jedete dolů ke kolenům a dál ke kotníkům – pojmenováváš to, kde máš ruce, na co tlačíš.
- Podobně jako u rukou - vezmeš oběma rukama jen jednu nohu a nejprve palcem zakroužíš několikrát okolo obou kotníků.
- Pomalu zlehka zakroužíš celým chodidlem.
- Jednou rukou nožičku držíš a od paty směrem k prstům přejedeš palcem několikrát přes celé chodidlo, z jedné strany na druhou . od paty k prstům.
- Prstíky protáhneš stejně jako u rukou, jemně a lehce.
- Na nohách děti toto uvolnění opravdu milují. Uvidíš, jak užasně umí všechny prstíky dávat od sebe.





