KOPIE

Hrajeme si Mones doma

0. skupina

Aktivita pro hrubou motoriku v prostředí domova

Bosá noha

Dětská kůže je velmi citlivá, jemná, tenká - buďte jemní:

Různé povrchy (hladké x hrubé, chladné x teplé... koberec, dlažba, dřevo...)

Rodič vnímá bosou nohou rozdíly (pomohou zavřené oči)
Po svém zážitku nabídněte i dítěti.
Čím méně komentářů, tím lépe.
Balonky a balony s různým povrchem

Pro rodiče je balonek ježek ideální pro stimulaci pod psacím stolem nebo u kuchyňské linky.
Dětem balonky různých povrchů přikládejte opatrně na chodidla, včetně špičky nohou.

Chůze pozpátku

V tomto týdnu si své dítě bezpečně připoutejte k tělu, zádama k sobě, a začněte měnit směr :-).

Chodit dopředu je nám přirozené. Pokud změníme směr zlepšíme koordinaci a soustředěnost, propojujeme pravou a levou mozkovou hemisféru.

Posílíme smysly a svaly zanedbávané při normálním pohybu vpřed, zlepšíme představivost.

Při chůzi pozpátku si procvičíte sluch a rovnováhu. Chůze je dobrá i na záda, kolena a kyčle. 

Našlapujte obezřetně a vnímejte, co se vám v těle odehrává. 

Věřím, že budete kreativní a hlavně opatrní. Pozor, je to velmi náročně na svaly.

Jedno asijské přísloví říká: „Sto kroků dozadu prospívá víc, než tisíc kroků dopředu.“

Ruce a balónky a balóny

Tyčka

  • Dítě se v lehu nebo v podporovaném sedu chytí prstu nebo tyčky, která ho unese (např. vařečka).
  • Tyčku, prsty poškubávejte, aby úchop dítěte zesílil.
  • Pomalu zvedejte nahoru do chvíle, kdy ucítíte, že se chce pustit - povolte.
  • Děti potřebují zažít pocit, že se drží.

Procvičování jemné motoriky

Zvířata v pytlíku

  • Děti si procvičují hmat a seznamují se jmény a zvuky zvířat.
  • Po vytažení dítě podává zvířata do ruky rodiče a zpět je dává podle vaší instrukce.
  • Nejmenším dětem pomůžeme zvíře z pytlíku vytáhnout.
  • Pojmenujeme společně (max. 2 zvířata) a vrátíme zpět.
  • V pytlíku mohou být i jiné předměty k rozlišení. Buďte kreativní.

Praktický život

2. týden 

Vymačkávání citrusů

  • Na tácek připravíme talířek s rozpůleným citrusem, odšťavňovač, skleničku.
  • Rodič velice pomalu předvádí proces odšťavňování a přelévání do skleničky (šetřete slovy, ať si to dítě může prožít a soustředit se na danou činnost).
  • Dítě se jen dívá
  • Můžete vymačkanou šťávu v malé skleněné skleničce dítěti nabídnout k ochutnání.