hrajeme si Montessori s  mones

TVOŘÍME SKUPINY PRO MAXIMÁLNĚ 4 DĚTI PODOBNÉHO VĚKU

ZAČÍNÁME S DĚTMI VE 4 MĚSÍCÍCH A POKRAČUJEME DO 2 A VÍCE LET

BĚHEM 4 TÝDNŮ SE STŘÍDÁ PRÁCE S RUKAMA, NOHAMA, PRODLOUŽENOU RUKOU A SPOLUPRÁCE HEMISFÉR

JEMNÁ MOTORIKA PODPORUJE ROZVÍJENÍ OBOU MOZKOVÝCH HEMISFÉR

OBRÁZKOVÉ KARTY POMÁHAJÍ DĚTSKÉ FANTAZII A KOŘENY MAJÍ V DOMANOVĚ METODĚ

JEDEN Z NAŠICH CÍLŮ JE, ABY DÍTĚ POUŽÍVALO A ZNALO SCHOPNOSTI SVÉHO TĚLA

NA LEKCÍCH POUŽÍVÁME POMŮCKY PRO ROZVOJ TRPĚLIVOSTI A SOUSTŘEDĚNÍ

DĚTI ZÍSKÁVAJÍ SOCIÁLNÍ VNÍMÁNÍ A OTVÍRAJÍ SCHOPNOST PRO SPOLUPRÁCI

A K T U Á L N Ě

PŘIHLAŠTE SE NA KURZY OD ZÁŘÍ 2025

jaká osobnost se skrývá v dítěti do 3 let? 

HLEDÁ, ZKOUMÁ KDO JE

  • ztotožňuje se se svým jménem, tělem, později s tím, co je jeho a co už jeho není
  • zkoumá prostor, vztahy - svou moc
  • žije přítomným okamžikem

Kým se opravdu stane?

ZÁLEŽÍ NA VÁS

  • na pozorování jeho potřeb a nabídce možností pro jejich rozvoj
  • na prostředí, které ho obklopuje a vytváření variant pro jeho dovednosti
  • na vztazích v rodině a zároveň na schopnosti sociálního cítění a spolupráce

KURZ HRAJEME SI MONTESSORI VÁM USNADNÍ PRÁCI

najdete odpovědi

objevíte potenciál dítěte v interakci

PŘIJĎTE NA UKÁZKovou LEKCi 

=== ZAČÍT MŮŽETE VŽDY===

KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Chcete OBJEVIT V dítěti TO, CO PODPOROVAT A JAK?

V každém z nás je na začátku kousek od všeho, jen je třeba najít TU vlastní silnou stránku/y.

Kurz nabízí:

  • podněty pro soustředění (vhodné pro pozdější učení)
  • začátky aktivního pohybu (hry s míčem, gymnastické prvky atd.)
  • individuální přístup zaručuje skupina max 4 dětí
  • prostor pro podporu přirozené schopnosti spolupracovat a objevovat tzv.sociální dovednosti

JAK V LEKCÍCH PRACUJEME?

Lekce jsou vedené lektorkou a pracujeme s dítětem od 4 měsíců do 2-3 let a rodičem.

V našem kurzu aktivujeme postupně, systematicky celé tělo dítěte.

Vše se odehrává během 4 týdnů, kde se postupně soustředíme na ruce, nohy, celé tělo, na trpělivost, soustředění a spolupráci.

Pracujeme s nástroji tak, aby dítě nenásilně a hravou formou získalo a rozvíjelo dovednosti na vědomé úrovni.

Lekce jsou vedeny lektorkou, ale nezbytnou součástí je spolupráce rodiče a dítěte.

1.TÝDEN - RUCE

pravá a levá  hemisféra

2.TÝDEN - NOHY

objevujeme nožičky

3.TÝDEN - NÁSTROJ 

PRODLOUŽENÁ RUKA

4.TÝDEN - SPOLU

PROPOJOVÁNÍ HEMISFÉR

online

Kurz podporuje 4 hlavní oblasti rozvoje dítěte

MOZEK

Pomocí tzv. Flash cards rozvíjíme paměť, pozornost, trpělivost, orientaci a představivost. Pomáhame v rozvoji komunikace a slovní zásoby. Používáme způsob učení pomocí Domanovy metody, která umožňuje dítěti  nasávat informace zábavným způsobem. V ranných fázích vývoje mozku podporujeme lásku k učení. 

SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI

Dítě zažije první setkání a spolupráci s cizí autoritou a také spolupráci v kolektivu stejně starých dětí. V bezpečném prostředí se seznamuje se společenskými pravidly, se kterými se bude setkávat celý život. Tyto zážitky v dětech podporují spolupráci mezi dětmi a rodiči.

JEMNÁ MOTORIKA

Používáme jak naše originální, tak Montessori pomůcky. Pracujeme s nimi cíleně, aby dítě zažívalo úspěch a radost z vlastních schopností. Podporujeme samostatnost a sebedůvěru. Často jsou to úkoly, o kterých byste si mysleli, že je tak malé dítě nedokáže. To, že umožníme tyto úkoly dělat, posouvá Vás i děti velmi dopředu. 

HRUBÁ MOTORIKA

Hrazda, kruhy, gymnastické balóny, balanční disky - aktivity přizpůsobené nejmenším tak, aby zapojili ruce i nohy, a tím obě mozkové hemisféry. Děti takto trénují koordinaci celého těla a rovnováhu. 

Kurz má kořeny v :

MONTESSORI PEDAGOGIKA

Mones metoda má základy právě v ní. Práce s pomůckami, vytváření bezpečného prostoru, senzitivní vývoj každého dítěte atd. To vše je obsahem výcviku.
Více informací →

TEORII TYPŮ

Gustav Jung položil základy této metody, díky které se naučíš dělat přirozené rozdíly. Začneš chápat potřeby jednotlivých typů a nehodnotit je a podpořit v tom maminky i děti.
Více informací →

RODINNÉ KONSTELACE

V Mones metodě pomáhají nastavit přirozenou zodpovědnost každého ve vztahu v rodině i mezi přáteli.
Více informací →

DOMANOVA METODA

Glenn Doman je průkopníkem práce rodiče s dítětem na rozvoji jeho schopností pomocí pohybu a obrázkových karet. Jeho metoda je nedílnou součástí kurzu.
Více informací →

 lekce  se  opírají  o ...

zkušenosti z praxe s vámi

Pro každé setkání je připravená lekce, která navazuje s velkou pečlivostí na předchozí i budoucí. Osobní setkání ve studiu je 1 x týdně  na 45 minut ve skupince 4 podobně starých dětí. Ve vaší online lekci najdete inspiraci pro jemnou i hrubou motoriku, která rozvíjí i vaši spolupráci s dítěte na každý týden. Inspirovat se můžete i mami dovednostmi, ve kterých najdete něco pro zamyšlení. Pod vedením lektorky na lekci se naučíte kreativně co, kdy a jak je třeba podpořit u vás i dítěte.

MONES METODU

Originální systém, který spojuje prvky montessori pedagogiky, Domanovy metody, teorie typů a rodinných konstelací. Díky tomu pracujeme s rozdíly rodičů i dětí s ohledem na přirozené potřeby obou stran. Rozvíjíme trpělivost, soustředění, koordinaci celého těla, komunikaci a spolupráci obou stran - rodiče i dítěte. Do metody aktivně zapojujeme i nové poznatky o neuroplasticitě mozku.

DUHOVOU CESTU

Přišla před několika lety, kde jsme cítili potřebu být čitelnější a srozumitelnější. Je náš praktický orientační systém. Skládá se ze 7 skupin dětí ve věku od 4 měsíců do 3 let. Pomáhá nám i vám najít vzájemmně to, co je pro vás ideální. Řídíme se tímto systémem s ohledem k odlišnostem každého jednotlivce. Později se ukázalo, že duhové spektrum používá i Glen Doman ve své metodě. 

Práce s dětmi od 4 do 23 měsíců

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Práce s dětmi v nejstarší skupině

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

podrobně o skupinách s nabídkou

ZIMNÍ  SEMESTR  září 2025 - leden 2026   

Skupina odpovídá věku a dovednostem dítěte na ZAČÁTKU kurzu. Na stránce je přihláška na UKÁZKOVOU lekci.

0 SKUPINA

4 - 6 měsíců 

NAROZENÍ

1 SKUPINA

7 - 9 měsíců 

NAROZENÍ

2 SKUPINA

10 - 14 měsíců 

NAROZENÍ

3 SKUPINA

15 - 19 měsíců 

NAROZENÍ

4 SKUPINA

20 - 24 měsíců 

NAROZENÍ

Co  říkají  o  kurzu  RODIČE

Souzním se všemi referencemi maminek, které sdílejí, jaký pozitivní vliv má Mones Moniky Němcové na jejich děti – jak je rozvíjí, podporuje, obohacuje. Já bych ale touto referencí ráda vyzdvihla především to, jak Monika vede kurz a jak k němu přistupuje. S dcerou k Monice chodíme od jejích pěti měsíců. A až do jednoho roku jsme žádné jiné aktivity nenavštěvovaly. Nedávno jsme ale zkusily pár ochutnávek jiných kroužků – a musím říct, že to bylo převážně zklamání. Monika totiž nastavila laťku opravdu vysoko. Z většiny těch nových míst jsem odcházela zklamaná a bez chuti se vrátit. U Moniky si nesmírně cením především malých skupinek – maximálně čtyři maminky s dětmi. Díky tomu má každé dítě dostatek prostoru a času. Nikdo je nikam netlačí, nespěchá se, naopak – děti mají prostor pochopit, co se po nich chce, a reagovat svým vlastním tempem. A je až neuvěřitelné sledovat, jak krásně to funguje. Tohle opravdu není standard. Na mnoha jiných kroužcích je kapacita naplněná až po okraj. Důraz je často kladen na efektivitu a výdělek – což samozřejmě chápu. Ale pak se všechno děje rychle, přeskakuje se od jedné aktivity k druhé, věci se nedokončují, děti nemají šanci se na něco opravdu napojit. Lektorky nemají prostor děti vnímat a přistupovat k nim individuálně. A právě až teď jsem si plně uvědomila, jaký luxus s Monikou máme – individuální přístup, kvalitní čas, skutečný respekt k dětem i rodičům. Nejsme jen klienti ve skupince. Jsme součástí bezpečného prostoru. Skoro bych řekla – malé rodiny.
Barbora Vršanová
Je známo, že s dětmi musíte mít hodně trpělivost. Antoine de Saint-Exupéry ale říká, že děti musí mít spoustu trpělivosti s dospělými. Jako máma dvouletého chlapečka, který neposeděl v klidu ani tři vteřiny, jsem samozřejmě byla zastáncem prvního tvrzení. Časem mi však došlo, že slavný spisovatel měl pravdu. Můj „malý princ“ se potřeboval naučit trpělivosti se mnou, se světem kolem sebe. I proto jsem začala chodit k úžasné Monice do Mones. Po třech doslova prořvaných lekcích jsem si řekla, že ta čtvrtá bude naše poslední. Ale něco se stalo. Z nepozorného človíčka, který nechápal, že věci mají svůj řád, činnosti svůj čas a postup, že existuje respekt nejen k dospělému, ale i k dítěti vedle něj, se rázem stal někdo, kdo vběhne k Monice do sálu, bez řečí si sedne na své místo a TRPĚLIVĚ čeká na aktivity. Monika ke každému dítěti přistupuje individuálně, laskavě, dokáže mu ukázat, co jsou pravidla, která si ale nepleťte s přísností. Je to respekt mezi dvěma lidmi - mezi ní a dítětem. Musí být oboustranný, jinak to nefunguje. Zároveň mu dává volnost v rozhodování a jednání. A můj syn ji k mému překvapení poslouchá, čeká, až svůj úkol dokončí ostatní, nevzteká se, když mu něco nejde, neběhá chaoticky mezi aktivitami, ale systematicky je střídá, směje se a baví ho to, což je to hlavní. Ale i já jsem se tady něco naučila. Poznala jsem lépe nejen své dítě, ale i to, jaký potřebuju být rodič, aby byl on spokojený. Protože, co si budeme povídat, musí se mnou mít spoustu trpělivosti 🙂 P.S. chodíme už na druhý kurz a ten posun je vidět čím dál tím víc.
Veronika Hong Skorkovská