hrajeme si Montessori s mones
A K T U Á L N Ě
PŘIHLAŠTE SE NA KURZY OD ZÁŘÍ 2025
jaká osobnost se skrývá v dítěti do 3 let?
HLEDÁ, ZKOUMÁ KDO JE
- ztotožňuje se se svým jménem, tělem, později s tím, co je jeho a co už jeho není
- zkoumá prostor, vztahy - svou moc
- žije přítomným okamžikem
Kým se opravdu stane?
ZÁLEŽÍ NA VÁS
- na pozorování jeho potřeb a nabídce možností pro jejich rozvoj
- na prostředí, které ho obklopuje a vytváření variant pro jeho dovednosti
- na vztazích v rodině a zároveň na schopnosti sociálního cítění a spolupráce
KURZ HRAJEME SI MONTESSORI VÁM USNADNÍ PRÁCI
najdete odpovědi
objevíte potenciál dítěte v interakci
Chcete OBJEVIT V dítěti TO, CO PODPOROVAT A JAK?
V každém z nás je na začátku kousek od všeho, jen je třeba najít TU vlastní silnou stránku/y.
Kurz nabízí:
- podněty pro soustředění (vhodné pro pozdější učení)
- začátky aktivního pohybu (hry s míčem, gymnastické prvky atd.)
- individuální přístup zaručuje skupina max 4 dětí
- prostor pro podporu přirozené schopnosti spolupracovat a objevovat tzv.sociální dovednosti
JAK V LEKCÍCH PRACUJEME?
Lekce jsou vedené lektorkou a pracujeme s dítětem od 4 měsíců do 2-3 let a rodičem.
V našem kurzu aktivujeme postupně, systematicky celé tělo dítěte.
Vše se odehrává během 4 týdnů, kde se postupně soustředíme na ruce, nohy, celé tělo, na trpělivost, soustředění a spolupráci.
Pracujeme s nástroji tak, aby dítě nenásilně a hravou formou získalo a rozvíjelo dovednosti na vědomé úrovni.
Lekce jsou vedeny lektorkou, ale nezbytnou součástí je spolupráce rodiče a dítěte.
1.TÝDEN - RUCE
pravá a levá hemisféra

2.TÝDEN - NOHY
objevujeme nožičky

3.TÝDEN - NÁSTROJ
PRODLOUŽENÁ RUKA

4.TÝDEN - SPOLU
PROPOJOVÁNÍ HEMISFÉR

Kurz podporuje 4 hlavní oblasti rozvoje dítěte

MOZEK

SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI

JEMNÁ MOTORIKA

HRUBÁ MOTORIKA
Kurz má kořeny v :
MONTESSORI PEDAGOGIKA
TEORII TYPŮ
RODINNÉ KONSTELACE
DOMANOVA METODA
lekce se opírají o ...
zkušenosti z praxe s vámi

Pro každé setkání je připravená lekce, která navazuje s velkou pečlivostí na předchozí i budoucí. Osobní setkání ve studiu je 1 x týdně na 45 minut ve skupince 4 podobně starých dětí. Ve vaší online lekci najdete inspiraci pro jemnou i hrubou motoriku, která rozvíjí i vaši spolupráci s dítěte na každý týden. Inspirovat se můžete i mami dovednostmi, ve kterých najdete něco pro zamyšlení. Pod vedením lektorky na lekci se naučíte kreativně co, kdy a jak je třeba podpořit u vás i dítěte.
MONES METODU

Originální systém, který spojuje prvky montessori pedagogiky, Domanovy metody, teorie typů a rodinných konstelací. Díky tomu pracujeme s rozdíly rodičů i dětí s ohledem na přirozené potřeby obou stran. Rozvíjíme trpělivost, soustředění, koordinaci celého těla, komunikaci a spolupráci obou stran - rodiče i dítěte. Do metody aktivně zapojujeme i nové poznatky o neuroplasticitě mozku.
DUHOVOU CESTU

Přišla před několika lety, kde jsme cítili potřebu být čitelnější a srozumitelnější. Je náš praktický orientační systém. Skládá se ze 7 skupin dětí ve věku od 4 měsíců do 3 let. Pomáhá nám i vám najít vzájemmně to, co je pro vás ideální. Řídíme se tímto systémem s ohledem k odlišnostem každého jednotlivce. Později se ukázalo, že duhové spektrum používá i Glen Doman ve své metodě.
KDO VÁS NA LEKCÍCH BUDE PROVÁZET
Práce s dětmi od 4 do 23 měsíců
Práce s dětmi v nejstarší skupině
podrobně o skupinách s nabídkou
ZIMNÍ SEMESTR září 2025 - leden 2026
Skupina odpovídá věku a dovednostem dítěte na ZAČÁTKU kurzu. Na stránce je přihláška na UKÁZKOVOU lekci.
0 SKUPINA
4 - 6 měsíců

NAROZENÍ
1 SKUPINA
7 - 9 měsíců

NAROZENÍ
2 SKUPINA
10 - 14 měsíců

NAROZENÍ
3 SKUPINA
15 - 19 měsíců

NAROZENÍ
4 SKUPINA
20 - 24 měsíců

NAROZENÍ
Co říkají o kurzu RODIČE
Souzním se všemi referencemi maminek, které sdílejí, jaký pozitivní vliv má Mones Moniky Němcové na jejich děti – jak je rozvíjí, podporuje, obohacuje. Já bych ale touto referencí ráda vyzdvihla především to, jak Monika vede kurz a jak k němu přistupuje. S dcerou k Monice chodíme od jejích pěti měsíců. A až do jednoho roku jsme žádné jiné aktivity nenavštěvovaly. Nedávno jsme ale zkusily pár ochutnávek jiných kroužků – a musím říct, že to bylo převážně zklamání. Monika totiž nastavila laťku opravdu vysoko. Z většiny těch nových míst jsem odcházela zklamaná a bez chuti se vrátit. U Moniky si nesmírně cením především malých skupinek – maximálně čtyři maminky s dětmi. Díky tomu má každé dítě dostatek prostoru a času. Nikdo je nikam netlačí, nespěchá se, naopak – děti mají prostor pochopit, co se po nich chce, a reagovat svým vlastním tempem. A je až neuvěřitelné sledovat, jak krásně to funguje. Tohle opravdu není standard. Na mnoha jiných kroužcích je kapacita naplněná až po okraj. Důraz je často kladen na efektivitu a výdělek – což samozřejmě chápu. Ale pak se všechno děje rychle, přeskakuje se od jedné aktivity k druhé, věci se nedokončují, děti nemají šanci se na něco opravdu napojit. Lektorky nemají prostor děti vnímat a přistupovat k nim individuálně. A právě až teď jsem si plně uvědomila, jaký luxus s Monikou máme – individuální přístup, kvalitní čas, skutečný respekt k dětem i rodičům. Nejsme jen klienti ve skupince. Jsme součástí bezpečného prostoru. Skoro bych řekla – malé rodiny.
Je známo, že s dětmi musíte mít hodně trpělivost. Antoine de Saint-Exupéry ale říká, že děti musí mít spoustu trpělivosti s dospělými. Jako máma dvouletého chlapečka, který neposeděl v klidu ani tři vteřiny, jsem samozřejmě byla zastáncem prvního tvrzení. Časem mi však došlo, že slavný spisovatel měl pravdu. Můj „malý princ“ se potřeboval naučit trpělivosti se mnou, se světem kolem sebe. I proto jsem začala chodit k úžasné Monice do Mones. Po třech doslova prořvaných lekcích jsem si řekla, že ta čtvrtá bude naše poslední. Ale něco se stalo. Z nepozorného človíčka, který nechápal, že věci mají svůj řád, činnosti svůj čas a postup, že existuje respekt nejen k dospělému, ale i k dítěti vedle něj, se rázem stal někdo, kdo vběhne k Monice do sálu, bez řečí si sedne na své místo a TRPĚLIVĚ čeká na aktivity. Monika ke každému dítěti přistupuje individuálně, laskavě, dokáže mu ukázat, co jsou pravidla, která si ale nepleťte s přísností. Je to respekt mezi dvěma lidmi - mezi ní a dítětem. Musí být oboustranný, jinak to nefunguje. Zároveň mu dává volnost v rozhodování a jednání. A můj syn ji k mému překvapení poslouchá, čeká, až svůj úkol dokončí ostatní, nevzteká se, když mu něco nejde, neběhá chaoticky mezi aktivitami, ale systematicky je střídá, směje se a baví ho to, což je to hlavní. Ale i já jsem se tady něco naučila. Poznala jsem lépe nejen své dítě, ale i to, jaký potřebuju být rodič, aby byl on spokojený. Protože, co si budeme povídat, musí se mnou mít spoustu trpělivosti 🙂 P.S. chodíme už na druhý kurz a ten posun je vidět čím dál tím víc.